Flash Egitimi
Flash , vektörel bir tasarim dili ve yazilimidir.Flash ile vektörel grafiklerle animasyonlar hazirlayabilir,hazirladiginiz animasyonlari birbiri ile etkilestirebilirsiniz.Dijital medya, web tasarimi, internet reklamciligi ve etkili sunum tasarimlari konusunda Flash sektörün en önde gelen programlarindandir.
Flash Ile Neler Yapilabilir?
- Etkilesimli Animasyonlar tasarlayabilirsiniz.
- Web sayfalari tasarlayabilirsiniz.
- Internet reklamciligi için Banner tasarlayabilirsiniz.
- Oyunlar gelistirebilirsiniz.
Egitim Süresi
Toplam 40 Saat
- 1. hafta [10 Saat]
- Flash CS3 programinin genel mantigi
- Animasyon hakkinda bilgi ve flash ile baglantisi
- Flash CS3 arayüzünü tanima
- Arabirimler ile çalismak
- Araç, menu, sahne, zaman çizelgesi, çalisma alani, paneller, kütüphane…
- Flash genel ayarlari anlamak ve kullanmak
- Grafikler
- Araçlar ve seçenekler, temel çizim araçlari, çizgiler ve sekiller üzerinde degisiklikler yapmak
- Renk ayarlari, grafiklerin optimizasyonu
- Yazi
- Dinamik ve statik yazi kullanimi, paragraf, yazi tipi sembol, animasyonu
- Ses
- Seslerin flash’a aktarilmasi, kullanilmasi, optimzasyonu, animasyonda kullanilmasi, paylasilmasi, disaridan yüklenmesi ve yönlendirilmesi, buton dügme yapimindaki yeri ve kullanimi
- Bitmap (resim)
- Diger grafik programlarindan resimlerin flash’a aktarilmasi, çesitli resim formatlarinin kullanimi, paylasimi, disaridan resimlerin aktarilmasi ve kullanimi
- 2. hafta [10 Saat]
- Proje belirlenmesi, planlamasi
- Semboller
- Grafik,buton,movie clip olusturulmasi, çalisma mantigi, kullanim yeri ve degeri, sembollerin paylasimi ve etkilesimleri
- Sahnede çalismak
- Sahne mantigi, boyutlandirilmasi ve özellestirilmesi, özel çizimlerin olusturulmasi, gruplandirilmasi, seçilmesi kilitlenmesi, nesnelerin hizalanmasi, ölçeklendirilmesi paylasilmasi
- Layer (katmanlar)
- Katman mantigi ve olusturulmasi, silinmesi, maske uygulamalari
- Animasyon
- Animasyon mantigi ve flash iliskisi, zaman cetveli anlatimi, animasyon kareleri ile çalismak, kareleri silmek, düzenlemek, gruplamak, temel animasyon olusturmak, motion tween, shape tween olusumlari ile çalismak
- Kütüphane
- Kütüphane çalisma mantigini ögrenmek ve isletebilmek, özel ve ortak varliklari kullanabilmek, yönetebilmek, sahne ve kütüphane arasindaki koordinasyonu yönetebilmek, kütüphaneye disaridan bilgi yüklemek (ses, animasyon yada bitmap)
- Bitmap (resim) devam
- Renk ve nesenlerde efekt kullanimi, tasarimda dikkat edilmesi gereken zorunluluklar, efektlerin paylasilmasi düzenlemesi ve yerlestirilmesi, kütüphaneye yada sahneye yerlestirilmesi ve saklanmasi
- 3. hafta [10 Saat]
- Temel etkilesim olaylari (ActionScript)
- Flash’da etkilesim temeli, olay hedef eylem durumlari, temel script ögretimi, genel animasyonda etkilesim, buton yapimi ve kullanimi, paylasimi etkilesim seçenekleri, action panelini tanimak ve çalismak, animasyondaki hatalari action panelde bulabilmek ve çözebilmek, fonksiyonlari ögrenmek ve kullanmak, nesneler ve renklerle çalismak, action paneli ile flash disina ulasabilmek ve disaridan flash’a ulasabilmek
- Proje üzerinde çalisma ve gelistirme
- Animasyon (devam)
- Dügmelerin ve sekillerin karmasik hale getirilmesi bir dügme ya da animasyonun sahne içerisinde birden fazla yerde kullanilmasi ve action panelinde sekillendirilmesi, zaman çizgisi ayrintili kullanimi, zaman çizelgesi üzerinden animasyon olusturabilme
- ActionScript (devam)
- Php ya da asp kodlama sistemine göre mail gönderebilmek ve alabilmek, animasyonun html ile kullaniminda dikkat edilmesi gerekenler
- Html
- Ihtiyaci karsilayacak ölçüde html, domain, hosting ve ftp kullanim ilkelerinin ögretilmesi. Bir html editör ile animasyonun web ortamina nasil yerlestirilecegi ve bunun internet’te yayimlanmasi ve karsilasilabilecek sorunlari giderilmesi
- 4. hafta [10 Saat]
- Yayinlamak
- Animasyonu yayinlama teknikleri hakkinda bilgi almak, html ortamina ya da isletim sistemi ortamina çalismayi aktarabilmek, çalistirabilmek, diger animasyon çiktilari ile aralarinda etkilesim yaratabilmek ve bir arada kullanabilmek.
- Projenin yayinlanmasi